Putting the puzzle pieces together – Study on models for the recognition of youth workers’ competences in Europe

Putting the puzzle pieces together

Study on models for the recognition of youth workers’ competences in Europe

Το Συμβούλιο της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω του Youth Partnership, ανέθεσαν σε ομάδα συμβούλων τη διερεύνηση πιθανών σεναρίων για τη δημιουργία ενός κοινού, διασυνοριακού και πανευρωπαϊκού μηχανισμού αναγνώρισης των δεξιοτήτων των Συμβούλων Νέων.
Στόχος της Μελέτης
Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί βασικό βήμα για την υλοποίηση της Ευρωπαϊκής Ατζέντας για την Εργασία με/για Νέους (EYWA) και αποσκοπεί στην ενίσχυση της αναγνώρισης του επαγγέλματος σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Η έρευνα ανέλυσε υπάρχοντα μοντέλα αναγνώρισης της επαγγελματικής ταυτότητας των Συμβούλων Νέων σε διαφορετικά περιβάλλοντα:
Ανώτατη εκπαίδευση (Ιρλανδία, Εσθονία, Φινλανδία, Γερμανία)
Επαγγελματική και συνεχιζόμενη εκπαίδευση (Αυστρία, Πορτογαλία, Φινλανδία)
Μη τυπική μάθηση (Τσεχία, Σερβία, Ιρλανδία)
Η μελέτη παρουσίασε δύο διαδικτυακά μοντέλα αναγνώρισης των δεξιοτήτων των Συμβούλων Νέων, τα οποία έχουν κοινά στοιχεία, αλλά και σημαντικές διαφορές:
Μοντέλο Α
✔ Διαδικασία δύο σταδίων, παρόμοια με εκείνη άλλων επαγγελμάτων (φωτογράφοι, εκπαιδευτές)
✔ Αναγνώριση μέσω αυτοαξιολόγησης ή αξιολόγησης από ομότιμους
✔ Κεντρικό διοικητικό όργανο που διασφαλίζει τη νομιμότητα, την ποιότητα και την εφαρμογή του συστήματος
Μοντέλο Β
✔ Μονοσταδιακή διαδικασία αναγνώρισης, ιδανική για Συμβούλους Νέων με περιορισμένη πρόσβαση σε υπάρχοντες μηχανισμούς αναγνώρισης
✔ Διαδικασία αυτοαξιολόγησης μέσω διαδικτυακού portfolio
✔ Τρία επίπεδα διακυβέρνησης, όπου συμμετέχουν διαδικτυακές πλατφόρμες και εθνικές αρχές για την αξιολόγηση και την πιστοποίηση των αιτήσεων
Η μελέτη αναγνωρίζει προκλήσεις, όπως η χρονοβόρα ανάπτυξη ενός κοινού ευρωπαϊκού πλαισίου, ζητήματα διακυβέρνησης, χρηματοδότησης και εφαρμογής. Ωστόσο, η δημιουργία ενός αξιόπιστου συστήματος αναγνώρισης μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην αναβάθμιση της εργασίας με/για νέους στην Ευρώπη.
Διαβάστε όλη τη μελέτη εδώ:  Putting the puzzle pieces together